راهنمای خرید خودرو

يکشنبه 2 آذر 1399
20:23
مد روز

خرید و فروش خودرو هیچ وقت انتخاب اسان و سریعی نبوده است. همه ما خیلی وقت ها به دلیل نداشتن اطلاعات کافی خسارات جبران ناپذیری میبینیم . که باعث از بین رفتن وقت و سرمايه مان می شود . حتی خیلی وقت ها باعث ایجاد مشکلات حقوقی هم می شود که امکان دارد ماه ها ، وقت و انرژی ما را بگیرد. شما چه خریدار باشید چه فروشنده، برای خرید و فروش خودرو باید اطلاعات کافی داشته باشید. بخش زیادی از انتخاب صحيح در هر کاری به تجربه و دانش کافی بستگی دارد که متاسفانه در زمینه خرید خودرو هرچقدر هم که تجربه داشته باشی ، باز هم همیشه امکان رخ دادن یک سری اتفاقات غیر معمول وجود دارد. برای همین صرف زمان کافی برای تحقيق و جست و جو برای این کارهمیشه در اولویت قرار دارد.

بر چه اساسی خودرو را انتخاب کنیم :

قدم اول این است که انتخاب کنیم دقيقا چه ماشینی می خواهیم؛ ماشین نو می خواهیم یا دست دو، بودجه ما چقدر است ،چه مدل ماشینی را بیشتر می پسندیم و بعد باید تصمیم بگیریم که از کجا باید ان را خریداری کنیم .اگر ماشین نو بخواهیم که خیلی راحت وارد سایت همان خودروساز انتخابی مان می شویم و ثبت نام می کنیم . باید دقت کنید که این کار فقط در یک زمان محدودی امکان پذیر است . زیرا سایت یک بازه زمانی را مشخص می کند برای پیش فروش و حتی خرید نقدی ، که ما باید در همان زمان فقط به سایت مراجعه کنیم. اما امکان دارد برای خرید خودرو عجله داشته باشیم یا خودرو مورد نظر ما در لیست سایت خودروساز نباشد . به همین دلیل است که بیشتر مردم ترجیح میدهند خودرویشان را از دست یا دست دوم بخرند .

بررسی و خرید خودرو از سایت ماشین بانک :

سایت ماشین بانک خیلی راحت ، مرحله به مرحله به شما در خرید خودرو کمک می کنند. برند، نوع ماشین، قیمت، رنگ خودرو و خیلی ویژگی های دیگر را می توانید با دقت در این سایت بررسی کنید . این سایت نسبت به جمعه بازارهای شلوغ خرید و فروش ماشین ، مزیت های زیادی دارد. یکی از این مزیت ها این است که همان طور که در خانه خودتان نشسته اید می توانید خیلی با حوصله چند بار به سایت برگردید و ماشین مورد نظرتان را با دقت بررسی کنید . بدون انکه وقت و انرژی زیادی را صرف کنید یا نگران رفت و امد یا حتی جای پارک باشید و یا بخواهید از خانه بیرون بروید می توانید با دقت بیشتری ماشینتان را انتخاب کنید.

سلامت فنی و بدنه خودرو:

با اینکه همه ما فکر میکنیم هنگام خرید خودرو خودمان می توانیم ان را از نظر فنی بررسی کنیم ، اما در حقیقت این طور نیست . باید حتما برای کارشناسی دقیق ان از کارشناس کمک بگیریم. برای این کار بهتر است که کارشناس بدنه و کارشناس فنی، هر دو خودرو را بررسی کنند. باید به این موضوع هم دقت کنید که حتی برای خودرو های صفر هم پیش می اید که دارای ضخامت رنگ باشند. به همین دلیل کارشناسان با توجه به رنگ ، سلامت بدنه ماشین ،صافکاری وسوابق تصادف و … اطلاعات لازم را در اختیار ما قرار می دهند. این کارشناسی فنی خودرو، قیمت گذاری خودرو را بسیار اسان تر کرده و خیال شما را از خرید خودرو راحت می کند. البته برای خیلی از افراد پیش می اید که کارشناسی را در این زمینه نشناسند که می توانند از سایت هایی مثل: «ماشین بانک» برای این کار کمک بگیرند و برای چند ساعت قبل از خرید خودرو ، مکانیکی حرفه ای استخدام کنند.

نوشتن قول نامه :

بعد از اینکه خودرو را از نظر فنی بررسی کردید و برای خرید خودرو بر سر قیمت به توافق رسیدید وقت نوشتن قول نامه است. می توانید قول نامه را همان جا به صورت دستی بنویسید. یا با رفتن به دفتر اسناد رسمي ، یک قول نامه رسمي تنظیم کنید . قول نامه ای که نوشته می شود حتما باید شامل موارد زیر باشد :

۱. مشخصات و ویژگی های کامل خودرو حتما باید در قول نامه نوشته شود. مثل : رنگ خودرو،مدل ان، بنزینی یا دوگانه سوز بودن و اطلاعات کارت خودرو .

۲. اطلاعات کامل فروشنده و خریدار باید حتما نوشته شود

۳. قیمت نهایی تعیین شده باید در قول نامه درج شود.

۴. مشخص کردن تاریخ و زمان تحويل خودرو و مدارک ان مثل : بیمه شخص ثالث ، کارت سوخت و …در قول نامه ضروریست .

۵. برای تعويض پلاک خودرو باید زمان خاصی در نظر گرفته شود . علاوه بر ان باید نحوه تعويض پلاک هم در قول نامه درج شود .

۵. تاریخ حضور دو طرف معامله در دفترخانه باید تعیین شود .

۶. برای پرداخت مالیات ، جریمه ها ، بدهی ها و عوارض سالانه شهری ، باید تعیین تکلیف شود.

۷. دقت کنید اطلاعاتی که وارد قول نامه می شود با مشخصات ماشین کاملا یکی باشد و اطلاعات غلط وارد قول نامه نشود .

۸. قبل از خرید خودرو ، مبلغ کمی باید به عنوان بیعانه پرداخت شود . که شما باید دقت داشته باشید ان مبلغ را حتما در قول نامه وارد کنید .

۹. دقت داشته باشید که وجه پرداختی حتما باید به حساب صاحب سند واریز شود .

تعويض پلاک :

در این مرحله حتما باید از فروشنده فک پلاک شود و پلاک برای خریدار نصب شود. که به راحتی با رفتن به مراکز تعويض پلاک این کار انجام می گیرد.دقت داشته باشید که فروشنده و خریدار هر دو باید به این مرکز مراجعه کنند. در غیر این صورت، فروشنده حتما باید به خریدار وکالت بدهد تا بتواند به تنهایی این کار را انجام دهد. البته نباید فراموش کنید که مدارک مورد نیاز را حتما با خودتان به همراه داشته باشید . این مدارک شامل موارد زیر است :

۱. اسناد هویتی مانند اصل شناسنامه، کارت ملی و کارت خودرو حتما باید به همراه داشته باشید.

۲. برگه عدم خلافی و عوارض سالانه شهری و فاکتور فروش خودرو

۳. برگ سبز و فاکتور فروش خودرو

۴. نشانی کامل خریدار به همراه کدپستی و مدارک احراز سکونت مثل سند خانه یا اجاره نامه

۵.بیمه نامه معتبر

۶. دقت داشته باشید که اگر بیش از ۵ سال از ساخت خودرو گذشته باشد برگه معاينه فنی ضروریست.

۷. درصورتی که خودرو در دست مالک اول نباشد ، سند قطعی نیاز است .

دقت داشته باشید بعد از اینکه فک پلاک انجام شد حدودا دو هفته طول می کشد تا کارت جدید خودرو به نشانی خریدار فرستاده شود.


[ بازدید : 43 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مد آنلاین است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]